Mistet kodebrikken?

  •  

Kodebrikken er viktig - oppbevar den på et trygt sted

Selv om mange nå kun bruker BankID-appen, vil det komme situasjoner der du må ha kodebrikken din. 

Hvis du har fått nytt SIM-kort, eller bytter abonnement, så MÅ du ha kodebrikken eller BankID-app for å komme inn i nettbanken din. Du trenger også kodebrikken for å aktivere BankID-appen på nytt hvis du bytter telefon. 

Dersom du har mistet kodebrikken og har BankID-appen, kan du logge deg inn i nettbanken og sende oss en melding derfra om å sende deg ny kodebrikke.

Du kan også sende oss en melding fra mobilbanken, eller ringe oss på telefon 38 10 92 00, så hjelper vi deg. Vi har åpent alle hverdager fra klokken 0815 til 2000. Vi kan ikke hjelpe deg med ny kodebrikke via Messenger, da dette ikke er en sikker kanal. 

PS: Husk også at det er lurt å legge kodebrikken et sikkert sted, for eksempel der du har smykker eller liknende. Du trenger brikken dersom du ikke lenger har en BankID-app som fungerer, for eksempel.

BankID-appen istedenfor kodebrikke

BankID-appen kan i de fleste tilfeller erstatte kodebrikken. Det er en app som brukes i stedet for kodebrikken om du logger inn eller signerer med BankID. Du laster ned appen i App Store eller Google Play, og aktiverer den med kodebrikken. Husk: ikke kast kodebrikken, for du trenger den om du bytter mobil.

Les mer om BankID-appen her. 

Bloggfoto av Ann-Kristin Robstad Jørgensen
Av: Ann-Kristin R. Jørgensen Webredaktør og blogger
Blogg:
Ikke bare bank