Glemt BankID-passord?
Når du logger inn i nettbanken, kan du velge Glemt passord-funksjonen og få nytt tilsendt på sms eller e-post. Dette kan du gjøre selv.
Med så mange passord vi må huske, er det lett å glemme de vi ikke bruker ofte. Glemt BankID-passord er et gjentagende spørsmål våre kunder trenger hjelp til. Slik får du nytt passord.
I innloggingvinduet for BankID har du en lenke som heter "Glemt BankID passord". Her kan du nullstille passord og få åpnet en eventuell blokkering av din BankID. Trenger du mer veiledning, les mer om glemt passord her.
Dersom du ikke kommer igjennom denne løypa kan du ta kontakt med kundeservice døgnet rundt på telefon 38 10 92 00, så hjelper vi deg. Vi kan ikke hjelpe deg med dette via Messenger eller e-post, da dette ikke er sikkert nok.
Bruk BankID-appen
Vi anbefaler at du bruker BankID-appen, denne kan brukes istedenfor kodebrikke ved BankID-pålogging. Husk at det er lurt å legge kodebrikken et sikkert sted, for eksempel der du har andre verdisaker. Du trenger brikken dersom du må aktivere BankID-appen på nytt, ved skifte av mobil eller SIM-kort og liknende.