Meny

Kunder som forsøker å logge inn i nettbank, mobilbank og nettbedrift med appleprodukter, kan ha problemer med å logge seg inn. Det kan hjelpe å oppdatere iOS. Beklager ulempen.

 

Feilkoder knyttet til BankID på mobil

Se alle tema
  • Oppdatert informasjon på status.bankid.no

    Du kan sjekke om BankID har midlertidige feil på status.bankid.no (lenken åpnes i nytt vindu).

  • Feilkode C161

    Enten har du ikke opprettet BankID på mobil, eller du har brukt feil telefonnummer eller fødselsdato ved innlogging.

  • Feilkode C324

    Feilkode C324 er en feil som vanligvis ligger hos mobiloperatøren. Vi anbefaler at du forsøker igjen litt senere.

  • Feilkode C167

    Mobiloperatøren din kan ha sperret din BankID på mobil. Dette kan skje om du har endret abonnement eller byttet SIM-kort, for eksempel.

    BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

    Les mer om BankID-appen her.

  • Feilkode C176

    Din BankID på mobil er blitt sperret. 

    BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

    Les mer om BankID-appen her.

  • Feilkode C102 og C202

    Det er en feil hos mobiloperatøren. Forsøk igjen senere.

  • Feilkode C210

    Dersom denne feilkoden oppstår, er det en feil som er oppstått der du forsøker å benytte BankID på mobil. Kontakt brukerstedet (for eksempel Sparebanken Sør dersom dette gjaldt nettbankinnlogging) og meld fra om feilkoden, så kan dette bli fikset så raskt som mulig.

  • Feilkode C106

    På grunn av en ny funksjon hos Telenor (tale over wifi) feiler BankID på mobil ved betalingsbekreftelse for noen kunder. Bruk kodebrikke eller BankID-appen for bekreftelse på betaling inntil videre.

  • Feilkode C307

    Din BankID på mobil er blokkert på grunn av feil inntastet PIN-kode. 

    BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

    Les mer om BankID-appen her.

  • Feilkode C308

    Det ble en timeout på grunn av treg responstid. Dette kan skje om det er svake eller ustabile signaler eller om mobiloperatøren har problemer. Forsøk igjen om 5 minutter.

  • Feilkode 302

    Denne feilen oppstår når du har byttet mobilnettverk, for eksempel om du nettopp har vært i utlandet. Restart telefonen og forsøk igjen.

  • Feilkode C30B

    Dersom du får feilkoden C30B, betyr det at noe tok for lang tid. Vennligst forsøk igjen. 

  • Feilkode C30C

    Det er en feil hos din mobiloperatør. Forsøk igjen senere når denne feilen er rettet opp.

  • Feilkode C30E og C30F

    Din bankID på mobil er sperret. 

    BankID på mobil er ikke lenger mulig å bestille, og vi anbefaler BankID-appen for deg som liker å logge inn med mobilen.

    Les mer om BankID-appen her.

  • Feilkode C131 og C325

    Denne feilen indikerer at mobiloperatøren har problemer eller at en prosess kjøres på ditt telefonnummer. Restart telefonen og forsøk igjen om 5 minutter.

  • Feikode sam 1222 eller sam 1220

    Feilkoden kommer av du har hatt appen åpen for lenge i bakgrunnen. Du løser dette ved å lukke alle åpne apper og deretter gå inn på mobilbanken en gang til. Hvis dette ikke fungerer må du avinstallere appen og laste den ned på ny.