Meny

Feilkoder knyttet til BankID

Se alle tema
  • Sjekk mulig feil på status.bankid.no

    Du kan sjekke om BankID har midlertidige feil på status.bankid.no (lenken åpnes i nytt vindu).

  • Feikode BID-1439

    Når du får denne feilkoden, betyr det at kodebrikken din er sperret. Ring kundesenteret, så kan de oppheve sperren for deg.

  • Feilkode 1a13

    Feilen oppstår først og fremst på Mac, uanvhengig av hvilken nettleser man bruker (Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox). Løsning: Bruk en annen nettleser.

  • Feilkode 9314

    Feilkode 9314 kommer av at personlig passord er blitt tastet feil for mange ganger ved innlogging med BankID. Ring kundesenteret på telefon 38 10 92 00 og få dem til å oppheve sperren. Du kan få et nytt passord av kundesenteret.

  • Feilkode 9403

    Feilkoden kommer av at du har brukt 5 av 5 mulige forsøk på engangskode ved BankID-pålogging. Ring kundesenteret og be dem oppheve sperren, og be dem sjekke om du har brukt riktig kodebrikke.

  • Feilkode BID-1017

    BID-1017 betyr at brukerstedets IP-adresse ikke stemmer med oppgitt IP-adresse. Det er flere muligheter for å løse problemet ditt: Forsøk å restarte modemet til internett. Alternativt, bruk en annen nettleser. Feilen kan av og til oppstå fordi du bruker et gammelt bokmerke. Eventuelt kan det være et problem dersom du bruker VPN.

  • Feilkode BID-1200 og BID-1204

    Midlertidig feil. Benytt pålogging uten BankID, med mobilbank, eller forsøk med BankID igjen senere.

  • Feilkode BID-1313

    Din BankID er utløpt. Logg inn i nettbanken med annen pålogging og bestill BankID på nytt. Dersom din BankID står som aktiv, kontakt kundesenteret, så hjelper de deg videre.

    Slik bestiller du BankID.

    Dersom du har glemt passordet til pålogging uten BankID, se her.

    Slik endrer du BankID-passordet etter bestilling av BankID.

    Telefonhjelp døgnet rundt

    Hvis du fortsatt ikke får det til, anbefaler vi at du ringer oss på 38 10 92 00. Vi kan veilede deg over telefon hele døgnet.

     

     

  • Feilkode BID-1373

    Feilen BID-1373 er bare midlertidig og bruker ikke å være langvarig. Logg inn uten BankID eller forsøk BankID senere.

  • Feilkode BID-1402

    Midlertidig feil som ikke tidligere har vært langvarig. Benytt pålogging uten BankID eller forsøk med BankID igjen senere.

  • Feilkode BID-1410

    Midlertidig feil som ikke tidligere har vært langvarig. Benytt pålogging uten BankID eller forsøk med BankID igjen senere.

  • Feilkode BID-1433

    Denne feilen oppstår når du bruker en bokstav eller mer i feltet for engangskode (der du skal skrive inn tall fra kodebrikken). Dette skjer ofte om en blander personlig passord og engangskode.

  • Feilkode BID-1461

    Når du får denne feilmeldingen, indikerer det at det ligger en kommunikasjonsfeil et sted. Om du sletter midlertidige internettfiler, så løser det seg. Velg "Alternativer for internett" i Internett Explorer, huk av for "Slett leserlogg når leseren lukkes", Velg både logg, informasjonskapsler og nettstedsdata, samt midlertidige internettfiler og nettstedsfiler når du sletter.

  • Feilkode BID-20b0 og BID-2018

    Denne feilmeldingen kan komme dersom du har ustabilt nett. Forsøk å restarte nettverksruteren, alternativt slå av og på enheten du bruker. Du kan også forsøke å bytte til en annen nettleser. 

  • Feilkode BID-2033

    Det er en feil i din nettleser, bytt til en annen, f.eks. Google Chrome.

  • Feilkode BID-5007

    Det er enten en feil i nettleseren, eller en sperre på din BankID. Forsøk å bytte nettleser, eller å nullstille nettleserinnstillingene. Dersom dette ikke løser problemet, kontakt kundesenteret vårt, så kan de hjelpe deg videre.

  • Feilkode BID-500A

    Det er en feil i nettleseren, bruk en annen nettleser eller resett nettleserinnstillingene.

  • Feilkode BID-NaN

    Dette betyr at det er en feil i nettleseren din. Bytt nettleser til f. eks. Google Chrome, eller slett leserloggen din.