Meny

Jeg har glemt eller blokkert passordet til nettbanken - hva gjør jeg?

Om du har glemt passordet til nettbanken, eller fått blokkert passordet, så kan du løse dette selv ved å klikke på Glemt passord-lenken når du logger inn i nettbanken.

  1. Velg å logge inn via BankID eller Uten BankID.
  2. Klikk på lenken til Glemt passord litt nede på påloggingssiden.

Det er kun mulig å bestille nytt BankID-passord hos oss dersom BankID-en din er utstedt av Sparebanken Sør.

Slik lager du gode passord.

Husk at du kan bruke informasjon fra mobilbanken eller kortkompis for å svare på noen av spørsmålene som stilles.

Glemt passord til pålogging med BankID

Dersom du vet at du trenger nytt passord til BankID-pålogging, kan du bruke denne lenken for å bekrefte at du er du, og få tilsendt nytt passord.

Lag nytt BankID-passord

Glemt passord til pålogging uten BankID

Dersom du vet at du trenger nytt passord til pålogging uten BankID, velg pålogging uten BankID og klikk på lenken Glemt passord lenger ned på siden. Fullfør prosessen, så får du tilsendt nytt passord.   

Her finner du andre ofte stilte spørsmål om nettbanken