BankID på mobil avvikles om kort tid
Det er ikke lenger mulig å bestille BankID på mobil. Vi anbefaler at du heller laster ned og bruker BankID-appen. Da kan du fortsette å bruke mobilen til å logge inn i nettbanken og andre steder med BankID.
BankID på mobil avvikles 1. september
BankID på mobil avvikles 1. september for alle. Det er derfor lurt av deg å aktivere BankID-appen nå. Dersom du har problemer med å aktivere appen, kan du løse det meste selv. Har du glemt passordet til BankID, se hvordan du skaffer nytt passord her. For andre problemstillinger med BankID-appen, se ofte stilte spørsmål.
BankID på mobil til innlogging og litt til
Du kan benytte BankID på mobil til å logge inn med og til å hjelpe i prosessen med betalinger sammen med passordet du bruker for vanlig BankID. Dersom du lurer, sjekk at du har gyldig BankID-avtale og at du husker passordet til BankID-en din.
BankID med app
BankID med app er enda enklere enn BankID på mobil og helt gratis for alle.
Les mer om BankID med app og last ned i dag.
Husk - om kodebrikken
Selv om du logger inn med mobilen til vanlig, er det lurt å legge kodebrikken et sikkert sted, for eksempel der du har pass eller liknende. Du trenger brikken dersom du må bestille ny BankID eller aktivere BankID-appen, ved skifte av SIM-kort og liknende.
Ny mobil eller nytt SIM-kort?
Dersom du bytter mobil eller SIM-kort, kan du ikke lenger bestille ny BankID på mobil. Vi anbefaler derfor at du laster ned og aktiverer BankID-appen.