Døgnåpen hjelp fra kundeservice
Mistenker du svindel, eller trenger du hjelp til å løse opp sperret kodebrikke, glemt passord eller andre tekniske problemer? Ta kontakt med kundeservice hele døgnet.
Du kan ringe vår døgnåpne tjeneste dersom du har mistet kort eller kodebrikke, eller at du mistenker tyveri eller svindel. Det er mulig å sperre sperre kort, kodebrikke, kontoer, BankID, BankID på mobil, nettbank og mobilbank. Det er også mulig å åpne tjenestene igjen når det blir behov for det, og du kan få hjelp ved glemt passord.
I tillegg er det også mulig å stoppe betalinger på forfall ved å ringe banken eller den døgnåpne tjenesten. Vi kan også forsøke å stoppe betalinger som er overført til andre norske banker i forbindelse med svindel.
Hjelp utenfor bankens åpningstider
Svindel kan forekomme når som helst og hvor som helst. Vi ser derfor at det er viktig for både dere og oss at vi kan hjelpe når det oppstår noe, ikke bare mellom 08-20 på hverdager. Derfor kan du ringe bankens telefonnummer hele døgnet. Etter åpningstid blir du satt over til den døgnåpne tjenesten som hjelper deg med å sperre noen tjenester midlertidig, åpne dem igjen, stoppe noen betalinger eller bistå ved enkelte nett- eller mobilbankutfordringer.
Rådgivning og veiledning i åpningstiden
Ønsker du rådgivning eller hjelp ut over disse tekniske tjenestene? Kontakt oss i åpningstiden. så hjelper vi deg gjerne!
Gratis tjeneste
Husk at det ikke koster deg noe å sperre disse tjenestene. Det viktigste for deg er å sikre at ikke du blir svindlet. Derfor er det viktig å benytte seg av midlertidig sperre så raskt som mulig dersom du mistenker noe. Dette er et ledd i Sparebanken Sør sitt arbeid med å begrense svindel av kundene våre.
Fremdeles mulighet til å sperre kortet selv
Du kan fremdeles sperre kortet ditt midlertidig selv i mobil- eller nettbanken. Telefontjenesten kommer som et tillegg til det du kan gjøre selv.